Het hebben van een gefundeerde online strategie is de basis voor een succesvolle online aanwezigheid. Maar een strategie bepalen en de vervolgstappen formuleren die noodzakelijk zijn om de doelen te verwezenlijken is voor veel organisaties een lastige opgave. Daarom helpen wij jou daar graag mee. Samen kijken wij vooruit zodat het online plan zich bijna vanzelf zal ontvouwen. 

Wat is jouw stip op de horizon?

Kort gezegd, draait het bij strategie vooral om het formuleren van een plan dat op termijn (kort, middel of lang) tot het bereiken van bepaalde doelstellingen leidt. Dat plan kan je ingewikkeld of eenvoudig maken, groot of klein, dat maakt in essentie niet veel uit. Het gaat erom dat je doelen stelt voor jouw organisatie, die de richting gaan bepalen. Meestal geldt: hoe groter de ambitie, hoe belangrijker een solide online strategie is. Dan zul je namelijk sneller- en meer impact gaan maken!

Strategie is relevant voor kleine- en grote organisaties

Het hebben van een digitale strategie voor iedere onderneming waardevol. Het is een misvatting dat het enkel is weggelegd voor grote ondernemingen. Per situatie bekijken we welke methode de meeste waarde kan toevoegen voor jouw onderneming. Strategie varieert per onderneming, het is een op maat product. Kostbaar? Dat hoeft zeker niet, al varieert ook dat sterk per onderneming. Maar het ontbreken van enige vorm van strategie is in bijna alle gevallen veel kostbaarder. 

Next steps?

De formulering van een strategie is waardevol, maar uiteraard niet een doelstelling op zichzelf. Het gaat er tevens om hoe we die online doelen dan gaan bereiken. Uiteraard met behulp van een resultaatgerichte website of webshop, support en online marketing. Tijdens de reis naar die doelen kunnen wij jou ook actief blijven begeleiden. Dat kan zeer intensief of helemaal niet. De dosering bepaal jij zelf. De benodigde digitale activiteiten kunnen wij (Webbaron) uitvoeren of andere partijen die we meenemen op reis, zoals zoekmachine marketing specialisten en social media guru’s. Samen zorgen we er voor dat je digitale schip op koers blijft, zodat we de bestemmingen gaan bereiken.

Vrijblijvend strategisch intake gesprek

Voordat wij een offerte maken, zullen we altijd een (vrijblijvend) intakegesprek met je voeren. Of je nu groot of klein bent, daarin maken we gaan onderscheid. Tijdens dit gesprek zullen ook strategische zaken gespreksonderwerp zijn. We zullen je het hemd van het lijf vragen over je visie, doelstellingen, doelgroepen, SWOT, USP’s en meer. En uiteraard adviseren en helpen we je daar graag bij. Daarmee maken we direct een goed vertrekpunt voor je digitale reis.